Rokers, ten aanval!

Ben jij net gestopt met roken? Goed zeg, daarbij kun je vast steun gebruiken. Ik weet er alles van, want ik ben verschillende keren gestopt. Ooit rookte ik een pakje per dag, soms meer. Natuurlijk wist ik dat het niet goed was. Dat hoefde niemand mij te zeggen, want dat voelde ik zelf ook wel. Ik kon pas definitief stoppen toen ik echt ging walgen van die vuile lucht in mijn lichaam. Zelfrespect en eigen overtuiging zijn je sterkste kracht.

Slimme jongens
Ze zijn best geniepig, die jongens van de tabaksindustrie. Ze verleiden je al wanneer je nog jong bent. Zie er dan nog maar van af te komen. Ze gebruiken elk middel om je als klant te binden: extra verslavende stofjes in jouw favoriete sigaret en lobby bij de EU. De overheid pikt een aardig graantje mee: jaarlijks twee miljard euro aan accijnzen. Ach, je betaalt toch zelf je ziektekostenverzekering. Kwestie van eigen risico. Verder is roken nuttig voor de betaalbaarheid van de AOW. Van de vier miljoen rokers haalt een kwart zijn pensioen niet. Weet je dat onze pensioenfondsen investeren in de tabaksindustrie? Wat zijn die jongens toch slim.

Sex sells!
Een slimme anti-rook organisatie mikt op seks, geld en gezondheid. Tenslotte zet de tabaksindustrie ook vol in op datgene waar mensen gevoelig voor zijn. Maar roken heeft invloed op zeventien soorten kanker en op tientallen aandoeningen. Waaronder impoten- tie en onvruchtbaarheid. Wij betalen zelf de rekening. Wil jij wel het beste voor je kind? De tabaksindustrie niet. Lees maar hoe die kinderen aan het roken brengt op TabakNee.nl.

Zelfrespect
Om serieus genomen te worden, kun je kijken naar het heldere beleggingsbeleid van de ASN Bank. Stel vragen aan je bank, pensioenfonds en de politieke partij waarop je stemt. Krijg je een ontwijkend antwoord, vraag dan toch door. Beschouw dat als een oefening, want vasthoudendheid helpt je van je verslaving af. En zie of zij jouw eigenwaarde respecteren. Sterkte!

5 gedachtes over “Rokers, ten aanval!

      1. Dank voor je reactie. Op mijn weblog maak ik langzamerhand een verschuiving naar het gebruik van Engels, voor boeken die niet oorspronkelijk in het Nederlands zijn geschreven.

      2. Goed idee. Daarmee vergroot je de kans op een goede interpretatie vanuit de oorspronkelijke taal. Ik heb een half jaar in Kenia gewoond en er valt nog zo veel over het Afrikaanse continent te leren.

Geef een reactie

