De pronkkamer opnieuw ingericht

Vandaag heb ik de bezem door De pronkkamer gehaald. Op deze pagina in het menu hierboven staan berichten die ik aan de vergetelheid ontruk.

Zelden gaat het om teksten die vaak worden gelezen. Dat hangt namelijk weer sterk af van het onderwerp in de titel en de trefwoorden. Verder spelen anderen een rol. Zo werd mijn meest gelezen bericht (Rokers, ten aanval!) door een betrokken longchirurg via Twitter verspreid.

Dat wil zeggen: meest gelezen via internet. Want één van mijn berichten belandde integraal in de VPRO-gids (oplage circa 200.000). Van een ander bericht stuurde ik een ingekorte versie naar de Volkskrant. Die versie werd eveneens gepubliceerd (oplage circa 230.000). Het wordt wellicht tijd voor een auteurshonorarium, aangezien de teller daar nu al op vier afgedrukte inzendingen staat. (Natuurlijk zit ik niet te pochen. Dit is gewoon ego-therapie voor een arme werkloze.)

Sommige minder vaak gelezen stukken vind ik toch echt beter of anderszins boeiender. Daarom staan ze de komende maanden prominent in De pronkkamer.

Geef een reactie

