Human voor een waardig tegengeluid

Nou, dit was me de week van de meningen wel, zeg. Gelukkig ontving ik vandaag een bericht van Human. Human is een piepkleine publieke omroep die grootse documentaires maakt. Ik werd vorig jaar lid, op aandringen van de VPRO. Beide clubs heb ik nodig om geestelijk gezond te blijven. Want de andere media strooien dagelijks zo veel rampspoed en totale onzin over ons uit. Daarom heb ik behoefte aan een objectief geluid.

Heb jij vol overtuiging met een ‘Je suis Charlie’-bordje rondgelopen? Word dan lid van Human. En zo niet, dan mag je er evengoed bij, hoor. Dan ontvang jij tenminste ook eens positief nieuws:

Beste Humanleden,

Het is gelukt! Gisteravond maakte staatssecretaris Dekker van OCW bekend dat Human vanaf 2016 als aspirant-omroep deel gaat uitmaken van de publieke omroep. Human is een omroep geworden dankzij uw investering en die van ruim 81.000 (!) geestverwanten. Wij kunnen u niet genoeg bedanken!
  
In 2015 zal de Human-programmering zijn zoals u van ons gewend bent. Vanavond kunt u bijvoorbeeld luisteren naar OBA Live (19-20 uur Radio 5). Ook vanavond de tv-uitzending van Medialogica over Russia Today (21.15 uur NPO 2) en de documentaire De Kleine Oorlog van Boer Kok (22.59 uur NPO 2). Aanstaande zondag aflevering 2 van Dus ik Ben met Stine Jensen die er in Israël achter probeert te komen in hoeverre vijandbeelden onze identiteit vormen (19.25 uur NPO 2).
 
Met het uitzicht op het nieuwe Human vanaf 2016 is 2015 vooral ook een ontwikkeljaar. We onderzoeken nieuwe vormen voor onze geestslijpende en blikverruimende programma’s en evenementen met diepgang. Dat doen we graag met u. Binnenkort nemen we contact op over het vervolg.

Met vriendelijke groet, namens Human
 
Bert Janssens​, directeur.

4 gedachtes over “Human voor een waardig tegengeluid

  1. Ingrid van Bouwdijk

    Goed dat dit gelukt is inderdaad. Ik ben ook lid geworden met het idee: als dit soort programma’s verdwijnt wat blijft er dan nog over? Ik kom er nu pas achter dat OBA-live van Human is. Er staat nl. ook een link naar dit programma op de website van de BOS Boedistische Omroep Stichting: bosrtv.nl. Nooit kunnen vermoeden dat ik nog ooit een fan zou worden van de radio. Normaal luister ik er alleen naar in de auto en dan vooral naar muziek. Inmiddels ben ik een fan van de radioprogramma’s in het archief van de BOS: naast OBA-live is de Nachtgast ook een aanrader.

    1. Mooi, hoe meer zielen (leden) hoe meer vreugd. Ze zijn zo klein dat ze nauwelijks opvallen. Ik blijk ook al langer naar hun programma’s te kijken zonder dat ik het door had. Hopelijk groeit het aantal leden en krijgen we meer kwaliteit op tv en radio.

Geef een reactie

