Kikkers op bezoek

Als je een huis op bosgrond koopt, verwacht je niet direct kikkers in huis. Maar blijkbaar voelen die zich hier wel thuis. De buren links en rechts hebben vijvertjes in hun tuinen. Daarom zie ik regelmatig kikkers opduiken.

De eerste zat in de kelder en was half uitgedroogd. Ik heb hem naar buiten gebracht en met water overgoten. Even later was hij opgeknapt en verdwenen. Andere kikkers zaten graag onder de lekkende dakgoot tussen het groen in een vochtig hoekje. Ook als ik over het tuinpad loop, hoor ik vaak iets ritselen onder planten. Dan springt er weer een tevoorschijn.

KikkerHet liefst zoeken ze lommerrijke plekjes op, of stengels die op riet lijken. Dit exemplaar verschool zich achter de groenbak, die ik niets vermoedend open deed. Van schrik sprong hij bovenop een potje met gevonden steentjes, roestige spijkers en Delfts blauwe scherven. Daar zit ‘ie dan, minutenlang stil te wezen.

 

2 gedachtes over “Kikkers op bezoek

Geef een reactie

