Woorden zoeken na Keulen

Eigen ervaringen met mannen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika: zowel uiterst positief als uiterst negatief. Ervaringen met mannen in Nederland: idem dito, zij het wat minder uitgesproken. Ben een beetje moe van alle meningen en veronderstellingen die door mijn hoofd spoken.

Het liefst zou ik met de daders praten. Wie zijn zij, hoe denken zij, waarom hebben zij zich zo laten gaan? Zelfs binnen hun eigen cultuur en religie moeten ze zich doodschamen. Met een makkelijk antwoord komen ze bij mij niet weg.

Complottheorieën? Laat ik er ook eentje droppen: Wat is hier de rol van de Marokkaanse koning?

Op diverse blogs proberen vrouwen hun gedachten over de gebeurtenissen in Keulen te ordenen. Iedereen zoekt naar verklaringen. Ik lees alles en daarna een tekst van Mack.
Hink-stap-sprong van probleem naar oorzaak naar oplossing. ‘Het gaat er in een gezin om dat kinderen herinneringen [positieve voorbeelden en ervaringen – RO] opslaan die ze later nog weten. … Iets met de juiste basis.’

2 gedachtes over “Woorden zoeken na Keulen

Geef een reactie

