Voorzichtig optimistisch

Als zwevende kiezer vond ik de keuze gisteren niet makkelijk. De Stemwijzer suggereerde een partij waarvan ik dacht: ‘mwah’. Los van de inhoud, speelt er nog van alles mee. Zoals: houdt de partijleider stand in het internationale politieke verkeer? Kan hij of zij overtuigen en mensen in beweging krijgen? Van bepaalde leiders zou ik willen dat ze bij hun concurrent in dienst gingen.

Hopelijk krijgen we straks een realistisch en menswaardig overheidsbeleid. Ik heb er toch al een beetje vertrouwen in.

Over vertrouwen gesproken: er is één partij die ik wel wantrouw. De komende tijd zal blijken of ik gelijk krijg. Ik hoop van niet, want dit is wat ik voorspel. DENK zal bij elke keuze pro Turken en Turkije gaan stemmen, ook als dat lijnrecht indruist tegen het belang van ‘alle’ Nederlanders. Zo’n partij gaat voor meer verdeeldheid zorgen dan Wilders. Wat daarvan komt, zien we nu al jaren bij de regering in Libanon. Wedden?

PS: Jos Collignon ziet het ook (de Volkskrant, 18 maart 2017).

DENK

2 gedachtes over “Voorzichtig optimistisch

Geef een reactie

